Een bestelling plaatsen

  1. Moet ik ook een nieuw account aanmaken als ik al klant ben?

    Als je al eens bij ons hebt besteld is dit niet meer nodig! Op basis van de bestaande gegevens hebben we een login voor je gemaakt, gelinkt aan het email adres waarnaar wij naar jou communiceerden.

    Je bestelgeschiedenis vind je ook terug in je account.

    Activeer je account met het email adres dat we al kennen en dan ontvang je een automatisch paswoord. Dit paswoord pas je best zelf zo snel mogelijk aan naar een paswoord naar keuze.

    Wil je ook inloggegevens voor een nieuwe collega of contactpersoon binnen je bedrijf? Geef ons een seintje, we kunnen dit makkelijk doen.

    Bij vragen of problemen, aarzel niet om ons te contacteren.

  2. Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

    Je kan jouw bestelling zeer gemakkelijk plaatsen via onze webshop. Na het afronden van de bestelling ontvang je een automatische bevestiging via e-mail.

    Je kan een eigen account aanmaken waarin je vorige bestellingen en facturen ziet, maar ook de opvolging van je order kan volgen. Je kan je ook een verlanglijstje aanmaken en deze raadplegen en wijzigen in jouw account.

    Indien je beschikt over een eigen bestelbon en liever zo de bestelling plaatst, mag je deze ook steeds doorsturen naar orders@biopack.be.

    Meer info over de werkwijze van de webshop kan je hier terugvinden.

  3. Dien ik mijn bestelling vooraf te betalen?

    Voor een eerste bestelling vragen wij steeds een voorafbetaling. Je kan meteen online betalen, ontdek hier meer info over onze betalingswijzen. Indien je via overschrijving wenst te betalen, kan je alle gegevens om de betaling te kunnen maken vinden in de automatische bevestigingsmail die je ontvangt na de bestelling.

    Indien jouw bedrijf beschikt over een BTW nummer, mag je vanaf een tweede bestelling betalen na ontvangst van de officiële factuur (na levering) tenzij anders doorgegeven van onze kredietverzekeraar.

    Overheidsinstellingen dienen niet vooraf te betalen. Gelieve hiervoor even contact met ons op te nemen.

  4. Kan ik ook de geschiedenis van mijn vorige orders bekijken?

    Het is mogelijk om je vorige orders te bekijken, dit is mogelijk door je in te loggen op onze webshop. Ontdek hier meer over de werkwijze van onze webshop. 

    Inloggen kan op de volgende wijze:

     

  5. Ik heb reeds een bestelling geplaatst, kan ik daar nog iets aan toevoegen?

    Zolang jouw bestelling nog niet bij ons vertrokken is, kan je nog iets toevoegen. Gelieve hierbij wel rekening te houden met de toegepaste leveringsvoorwaarden. Indien het toegevoegde product niet op voorraad is, kan dit de levertermijn beïnvloeden. Je kan hiervoor met ons contact opnemen via +32 59 50 90 59, via orders@biopack.be of via de chat.

  6. Kan ik wat info krijgen over hoe de webshop te gebruiken?

    Je kan een uitleg vinden met de werking van onze webshop op deze pagina.

Levering van mijn bestelling

  1. Leveren jullie overal in België?

    Ja, wij leveren overal in België. Onze leveringsvoorwaarden zijn als volgt:

    Gratis levering in België vanaf €250 (excl. BTW).
    Voor bestellingen lager dan €50 (excl. BTW) vragen we een bijdrage van €9,50.
    Voor bestellingen tussen €50 en €250 (excl. BTW) vragen we een bijdrage van €17,35.

  2. Leveren jullie ook in Nederland en Luxemburg?

    Wij leveren inderdaad ook in Nederland en Luxemburg. Onze leveringsvoorwaarden zijn als volgt:

    Gratis levering in Nederland & Luxemburg vanaf € 500 (excl. BTW).
    Voor bestellingen lager dan € 50 (excl. BTW) vragen we een bijdrage van € 12,5.
    Voor bestellingen tussen € 50 en€ € 250 (excl. BTW) vragen we een bijdrage van € 21,15.
    Voor bestellingen tussen € 250 en € 500 (excl. BTW) vragen we een bijdrage van € 39,00.

  3. Leveren jullie ook in Frankrijk en andere Europese landen?

    We kunnen ook leveren in Frankrijk en andere Europese landen (buiten België, Nederland en Luxemburg). Voor deze andere landen binnen Europa wordt er, indien nodig, een bijdrage berekend naargelang het volume en gewicht van de goederen.

    Indien je deze optie kiest op de webshop, zal er voorlopig geen transportkost worden aangerekend. Na het valideren van je bestelling ontvang je een mail van één van onze collega's met daarin de juiste transportbijdrage.

    Indien je graag vooraf de bijdrage kent, kan je ons ook steeds contacteren: +32 (0)59 50 90 59 of customerservice@biopack.be.

  4. Is mijn product op voorraad?

    Wil je graag weten weten of een product bij ons op voorraad is & wat de levertermijn is alvorens een bestelling te plaatsen?

    Je kan dit eenvoudig navragen via de chat, telefonisch via +32 59 50 90 59 of via e-mail customerservice@biopack.be.

    We gaan dit met plezier even na voor je!

  5. Indien ik vandaag nog een bestelling plaats, wanneer is dan de levering?

    Indien alle bestelde artikelen bij ons op voorraad zijn, wordt jouw bestelling nog diezelfde dag verzonden.

    De enige voorwaarde is dat de bestelling geplaatst is en indien nodig, betaald werd vóór 12u op werkdagen.

    Er wordt doorgaans al de volgende werkdag geleverd in België, Nederland en Luxemburg.

  6. Wanneer levert de transportfirma GLS?

    Op het moment dat je bestelling bij ons via GLS vertrekt, wordt er een e-mail gestuurd met de melding dat de zending vertrokken is. Je kan deze link ook raadplegen door in te loggen in je account. Normaal wordt dit dan binnen de 2 werkdagen (3 werkdagen indien naar het buitenland) bij je aangeboden. Wil je meer weten over wat de status bij GLS van je verzonden order betekent, klik hier.

    In de e-mail die je van GLS ontvangt, kan je nog voor de verzending van je bestelling kiezen voor volgende opties dankzij het FlexDelivery systeem (niet altijd van toepassing in het buitenland):

    • Levering op hetzelfde adres op een specifieke datum
    • Levering op een nieuw adres
    • Levering in een GLS-ParcelShop of GLS-depot waar je de bestelling kan afhalen
       Ontdek de mogelijkheden hier
    • Afzetten op een specifieke locatie zonder handtekening (bij afwezigheid bestemmeling, bv. onder de carport).
       Dit is mogelijk als je een volmacht ondertekent en uithangt, meer info over deze volmacht hier.

    Je kan jouw wijziging doorgeven via deze link.

    Meer info over GLS?
    Wens je meer info over de pakketleveringen van GLS, dat vind je hier.
    Heb je vragen voor de vervoerder GLS? Neem direct contact met GLS.

    Nog vragen voor ons?
    Je kan onze klantendienst bereiken via het nummer +32 (0)59 50 90 59 of via e-mail. Dit kan elke werkdag van 8u-12u en 12u30-17u30.

  7. Wat betekent de GLS status van mijn verzonden order?

    Op het moment dat je bestelling bij ons via GLS vertrekt, ontvang je een mail met de melding dat de zending vertrokken is. De mail bevat ook een track & trace link waarmee je de zending kan volgen en je de status van je pakket kan volgen.

    Wat betekent de status van je pakket?

    • Data received:
      Het pakket is aangemeld, maar nog niet overhandigd aan GLS.

    • Inbound scan:
      Het pakket is aangekomen in het depot van GLS.

    • Van scan:
      Jouw order is geladen voor uitlevering dezelfde werkdag.

    • Waiting for information of partner:
      Jouw order is onderweg naar het uitleverdepot. De leveringsdatum is nog niet gekend.

    • Delivery scan:
      Je hebt de levering van GLS ontvangen. Je kan de naam van de persoon die tekende voor ontvangst opvragen door jouw postcode bij handtekening (“Signature”) in te geven.

    • The parcel is stored in the parcel center:
      GLS heeft verdere instructies nodig om de levering te kunnen uitvoeren. Je kan een nieuwe leveringsdatum of leveringsadres doorgeven via deze link aan de hand het zendingnummer bij GLS en je postcode.

    • Missing:
      Contacteer onze klantendienst als wij je nog niet hebben gecontacteerd.

    • The parcel has been returned to sender:
      Indien jouw order na enkele afleveringspogingen niet afgeleverd kon worden, wordt deze automatisch geretourneerd naar ePacking / Bio Pack. In dit geval word je gecontacteerd.


    Heb je vragen voor de vervoerder GLS?

    Misschien kan je al terugvinden wat je nodig hebt in onze FAQ of contacteer GLS hier direct.

    Voor verdere vragen?
    Je kan onze klantendienst bereiken via het nummer +32 (0)59 50 90 59 of via e-mail customerservice@biopack.be. Dit kan elke werkdag van 8u-12u en 12u30-17u30. 

  8. Ik kan niet (de hele tijd) aanwezig zijn op de geplande leverdag van GLS, wat nu?

    In het geval dat u op het tijdstip van levering niet aanwezig kan zijn, kan u dit formulier invullen, afprinten en ondertekenen. Gelieve dit te plaatsen op een zichtbare plaats voor de vervoerder van GLS op de dag van levering. Hiermee breng je zo de vervoerder op de hoogte dat jouw order mag afgezet worden, samen met een korte instructie waar precies.

    Voor meer informatie over de levering via GLS verwijzen we graag naar deze FAQ.

Afhalen van mijn bestelling

  1. Kan ik mijn bestelling ook bij jullie komen afhalen?

    Ja, dit is zeker mogelijk.
    Bestellingen die worden geplaatst via de webshop kunnen bij ons afgehaald worden op volgend adres:

    Biopack BV
    Konijnenboslaan 21
    8470 Gistel
    België

    Je krijgt van ons een afhaalcode van zodra je bestelling klaar staat ter afhaling.
    De betaling kan ter plaatse cash of via Bancontact gebeuren.

    Is het de eerste keer dat je bij ons komt afhalen? Dan kan dit korte instructiefilmpje je misschien helpen.

    Wij hebben ook een inspiratiecentrum waar je onze verpakkingen kan komen bekijken.
    Je kan hiervoor steeds vrijblijvend een afspraak maken met één van onze medewerkers.
    Dit kan telefonisch via +32 59 42 00 40 of via e-mail naar sales@biopack.be.

  2. Dien ik voor een afhaling ook een bestelling op voorhand te plaatsen?

    Ja, dit raden we wel aan. Ook voor een afhaling dient de bestelling vooraf geplaatst te worden, zelfs indien alle producten op voorraad zijn.

    Zo hebben we de tijd om jouw bestelling te verwerken, uit de rekken te halen en voor je klaar te zetten.
    Van zodra je bestelling klaar staat ter afhaling, krijg je van ons een afhaalcode.
    De betaling kan ter plaatse cash of via Bancontact gebeuren.

    Is het de eerste keer dat je bij ons komt afhalen? Dan kan dit korte instructiefilmpje je misschien helpen.

  3. Dien ik voor een afhaling ook vooraf te betalen?

    Neen. Bij een afhaling kan je ter plaatse cash of via Bancontact betalen.

    Indien je toch vooraf betaald hebt via overschrijving, vragen wij je een betalingsbewijs mee te brengen. Voor online betalingen is dit niet nodig.

    Is het de eerste keer dat je bij ons komt afhalen? Dan kan dit korte instructiefilmpje je misschien helpen.

Na de bestelling

  1. In mijn bestelling is iets niet verlopen zoals ik het wou

    Heb je een klacht of ben je het ergens niet mee eens? Dat vinden we erg jammer, wij worden namelijk blij van tevreden klanten.

    Graag verzoeken wij je om contact met ons op te nemen. Wij zullen je klacht dan in behandeling nemen en met een mogelijke oplossing komen. Omdat wij voortdurend werken aan het verbeteren van onze service is luisteren naar jullie wensen en opmerkingen erg belangrijk, wij willen immers dat je bij ons terugkomt met een glimlach.

    We raden je aan om jouw bestelling onmiddellijk na ontvangst te controleren. Heb je naar aanleiding van een product, de levering, het bestelproces of iets anders een klacht? Laat het ons dan weten door contact op te nemen via ons contactformulier op de website of door een e-mail te sturen naar support@biopack.be.

    Graag verzoeken wij je om jouw klacht zo goed & gedetaileerd mogelijk te omschrijven. Vermeld bij de klacht ook om welke producten, leveringen, mogelijk oorzaak of andere zaken het gaat, zodat wij direct kunnen schakelen. Maak indien nodig foto’s om ons een zo goed mogelijk beeld te geven. Wij zullen je op de hoogte houden van jouw klacht.

    Je mag rekenen op een vlotte reactie: we proberen jouw klacht dan ook zo snel mogelijk op te lossen.

    We doen er alles aan om je bestelling naar wens te verwerken en te leveren. Ook wanneer je niet tevreden bent over een product, helpen we je graag verder. Onder bepaalde voorwaarden kan je een product ook retourneren. Meer hierover vind je hier.

  2. Ik heb een bestelling geplaatst (en betaald) maar ik heb nog geen officiële factuur ontvangen.

    De officiële factuur wordt elektronisch verstuurd na het verzenden/leveren van jouw bestelling.
    Je kan deze ook steeds terugvinden als je ingelogd bent bij mijn facturen.

Ons inspiratiecentrum bezoeken

  1. Kan ik langskomen om verpakkingen te bekijken?

    Je kan zeker langskomen in ons inspiratiecentrum te Gistel.
    Je kan de verpakkingen kan komen bekijken, uittesten of ideeën opdoen.
    Je ziet en voelt het product & we hebben lekkere koffie!

    Wij ontvangen jou graag tijdens de kantooruren op afspraak voor persoonlijk advies.

    Maak een afspraak:

    Biopack
    sales@biopack.be
    Tel: 32 (0)59 42 00 40

    Openingsuren:
    Maandag - Vrijdag: 08:00 - 12:00 & 12:30 - 17:00

     

    inspiratiecentrum ePacking Bio Pack inspiratiecentrum ePacking Bio Pack buitenkant

  2. Kan ik ook zonder afspraak langskomen?

    Wij raden aan om steeds een afspraak te maken.
    Zo zorgen we er voor dat er steeds één van onze medewerkers beschikbaar is om je met professionele raad en daad bij te staan.

    Plan je afspraak! Dit kan telefonisch via +32 59 42 00 40 of via e-mail naar sales@biopack.be.

  3. Waar zijn jullie gevestigd?

    Wij zijn gevestigd in Gistel. Dit is gelegen tussen Brugge en Oostende. Ons adres is:

    Biopack BV
    Konijnenboslaan 21
    8470 Gistel, België

    Openingsuren:
    Maandag - donderdag: 08:00 - 12:00 & 12:30 - 17:30 (afhalingen tot 17:00)
    Vrijdag: 08:00 - 12:00 & 12:30 - 17:00

     

Algemene info

  1. Wat zijn jullie openingsuren?

    Onze openingsuren zijn als volgt:

    Maandag - donderdag: 08u00 - 12u00 & 12u30 - 17u30 (afhalingen & inspiratiecentrum bezoeken tot 17:00)
    Vrijdag: 08u00 - 12u00 & 12u30 - 17u00

  2. Ik wil graag advies van een verpakkingscoach, hoe vraag ik dit aan?

    Onze verpakkingscoach helpt je graag om jouw verpakking te analyseren en te kijken waar we verbeteringen kunnen aanbrengen.
    Door je huidige verpakkingen eens grondig onder de loep te nemen kan je veel tijd en geld besparen. Minder verpakking betekent ook een minder grote impact op ons milieu.

    Wij helpen je graag verder via telefoon, chat of in ons inspiratiecentrum in Gistel. Of wij komen ter plaatse in jouw bedrijf.

    Contacteer ons:

    Biopack
    Konijnenboslaan 21
    8470 Gistel
    België

    Tel: +32 (0)59 42 00 40
    sales@biopack.be

  3. Zijn de bamboe producten veilig?

    Onze bamboeproducten die bestemd zijn om met levensmiddelen in contact te komen, zijn enkel gemaakt uit bamboe. Ze bevatten géén melamine of een andere kunststof en kunnen dus in alle veiligheid worden gebruikt.

       

    Deze vraag wordt ons vaak gesteld in het licht van het FAVV advies om producten gemaakt van melamine in combinatie met bamboevezels niet meer te gebruiken of te verkopen. Wij verkopen geen artikelen die gemaakt zijn van zulke materialen of samenvoegingen van dergelijke materialen. Het FAVV advies is dus niet van toepassing op onze producten.

     

    Hierbij nog wat meer info:

    Welke materialen zijn verboden?
    Vaatwerk gemaakt van bamboevezels bestaat niet altijd voor 100% uit bamboe. Soms wordt een polymeer, vaak melamine, toegevoegd. Elk materiaal dat melamine bevat, wordt als kunststof beschouwd en moet voldoen aan de vereisten van de verordening betreffende kunststof materialen. Op basis hiervan is bamboe niet toegelaten voor de vervaardiging van dergelijke producten. Dit verbod zal vanaf het tweede kwartaal van 2021 worden gecontroleerd. Zoals reeds aangehaald, onze producten bevatten geen melamine en vallen hier dus niet onder.

    Welke materialen zijn toegelaten?
    Opgelet, sommige producten zijn enkel uit bamboe vervaardigd, eventueel met een laagje vernis of ze zijn verlijmd, en bevatten dus geen melamine of andere kunststof materialen. Deze producten zijn toegelaten en vallen onder een andere Europese verordening.

    Hoe zie je het verschil tussen beide?
    Visueel kan je het onderscheid maken tussen materiaal dat gemaakt is van bamboe en materiaal dat bestaat uit een mengsel van melamine en bamboevezels. In het eerste geval is de houtstructuur van bamboe namelijk duidelijk aanwezig. In het tweede geval lijkt het materiaal echter op kunststof en is de structuur van bamboe/hout niet meer aanwezig.

    Voor meer info verwijzen we naar de website van het FAVV

  4. Kan ik als particulier ook bij jullie bestellen?

    Wij leveren voornamelijk aan bedrijven maar ook als particulier bent je van harte welkom bij ePacking.

    Gelieve er rekening mee te houden dat onze prijzen exclusief BTW (21%) weergegeven zijn.
    Wij vragen altijd een voorafbetaling indien je niet beschikt over een BTW-nummer.

  5. Zit de Fost Plus toeslag reeds inbegrepen in de prijs?

    Ja, er komt geen extra toeslag meer bij, de Fost Plus bijdrage voor serviceverpakkingen zitten reeds verwerkt in onze prijzen. Dus je weet meteen duidelijk de juiste prijs!

    https://www.fostplus.be/nl/sorteren-recycleren/sorteerhulp/het-groene-punt

    Fost Plus is de organisatie die  verantwoordelijk is voor de inzameling en recyclage van huishoudelijke verpakkingen in België. Fost Plus staat in voor de promotie, coördinatie en financiering van de selectieve inzameling, sortering en recyclage van huishoudelijk verpakkingsafval in België.

    Serviceverpakkingen zijn verpakkingen die worden aangebracht in het verkooppunt, meestal op het moment van de aankoop. Typische voorbeelden zijn broodzakken, inpakpapier, pizzadozen, potjes voor vleeswaren, kassazakjes en wegwerpbekers. De Fost Plus bijdrage voor serviceverpakkingen wordt bepaald op basis van het type, materiaal en het gewicht van de verpakking.

    Wij zorgen voor de Fost Plus aangifte dus je hoeft je hier verder niets meer van aan te trekken.
    Onze onderneming is lid van Fost Plus en betaalt jaarlijks een bijdrage aan de selectieve inzameling, sortering en recyclage van de verpakkingen.

    https://www.fostplus.be/nl/sorteren-recycleren/sorteerhulp/het-groene-punt

  6. Kan ik samples ontvangen?

    Van de meeste artikelen kunnen we inderdaad een sample opsturen zodat je zelf even kan uittesten of de verpakking geschikt is voor jou. De samples zelf rekenen we niet aan. We rekenen enkel een verwerkings- en transportkost van 9,5 EUR voor België en 12,5 EUR voor Nederland en Luxemburg (excl. BTW) aan. Indien je later een bestelling bij ons plaatst, dan wordt deze kost integraal terug in mindering gebracht.

    Hoe vraag ik samples aan?

    Je kan de samples hier bestellen op onze webshop en stuur ons vervolgens een mailtje met vermelding van het artikel waarvan je graag een sample wenst te ontvangen.

    Wij zenden enkele modellen kosteloos toe met een maximum van 15 verschillende producten. Wil je toch meer verschillende artikelen ontvangen? Neem dan gerust contact met ons op!

    Samples verzamelen kost even tijd. Natuurlijk proberen wij dat zo snel mogelijk voor jou te verzamelen.
    Hou rekening met ongeveer 5 werkdagen voordat je de samples in huis hebt.

    Of maak een afspraak en kom naar ons inspiratiecentrum waar je onze producten ziet en voelt. Je krijgt meteen ook persoonlijk advies van onze verpakkingscoach en we hebben lekkere koffie!

  7. Kan ik verpakkingen bedrukken met mijn eigen tekst en/of logo?

    Dit is zeker mogelijk. Wij hebben een zeer uitgebreid aanbod aan personaliseerbare verpakkingen.

    Je kan hiertoe steeds vrijblijvend een aanvraag sturen naar sales@biopack.be of bel ons op 059 42 00 40.
    Graag volgende info vermelden:

    • het artikel dat je juist wenst te bedrukken
    • het soort bedrukking (aantal kleuren, zijden, logo)
    • eventueel gewenst materiaal
    • de gewenste hoeveelheden
    • jouw gegevens

    We contacteren je dan met een passend voorstel.
    Gelieve bij bedrukkingen & personalisaties zeker rekening te houden met een bepaalde levertermijn.
    Er zijn meestal bepaalde minimum aantallen aan verbonden.

    We adviseren je graag naar jouw beste opties!

  8. Mijn vraag staat hier niet tussen. Wat nu?

    Heb je het antwoord op jouw vraag niet gevonden?

    Geen probleem! Stel jouw vraag per e-mail aan onze klantenservice of via onze chat of bel ons tijdens openingstijden op +32 (0)59 50 90 59.
    We beantwoorden al jouw vragen graag!