Instructies voor herroeping

Wij van Bio Pack doen er alles aan om je bestelling naar wens te verwerken en te leveren. Indien je toch niet tevreden bent over een product helpen we je ook graag verder.

Wanneer mag ik een product terugsturen?

Merk je bij de ontvangst van de bestelling dat je (een) verkeerde product(en) hebt besteld? Heb je de doos opengemaakt maar is de onderverpakking nog wel ongeopend? Ja, je mag dit product retour sturen.

Maak je ook de onderverpakking open en ga je de voedselverpakkingen effectief testen, dan is de doos ‘gebruikt’ en behouden wij ons het recht voor de producten te weigeren voor retour. Omdat sommige van onze producten in aanraking komen met levensmiddelen, kunnen wij de hygiëne van geopende verpakkingen niet waarborgen. Je zal het product daarom niet vergoed krijgen.

De goederen dienen ons in goede staat, volledig, ongeopend en in de originele verpakking te worden bezorgd.

Ook artikelen in promotie of speciaal voor jou bestelde artikelen worden niet als retour geaccepteerd. Producten die voorzien zijn van je eigen naam of logo kunnen wij niet retour nemen. Deze zijn speciaal voor jou gemaakt en vallen buiten onze retourmogelijkheden. Is er een klacht over een bedrukt artikel, dan verzoeken wij je om contact met ons op te nemen.

Klachten dienen bij ons toe te komen binnen de 14 dagen na levering van de goederen en vóór het gebruik of de ingebruikname ervan.

Wil je graag vooraf weten hoe een product er uit ziet?

Bestel dan samples via onze sample aanvraag. Je kan het product dan testen vóór je het effectief gaat bestellen.

Binnen welke termijn?

We geven je 14 kalenderdagen retourrecht op onze producten, dus je mag ze binnen die 14 dagen aan ons retour sturen als je niet tevreden bent. Dit is een service naar jou toe, omdat wij als B2B leverancier niet wettelijk verplicht zijn retours te accepteren. 

De herroepingstermijn verstrijkt 14 kalenderdagen na de dag waarop jij of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt.

Hoe werkt retourneren?

De retour dient binnen de termijn gemeld te worden aan onze klantenservice. We verzoeken je om het retourformulier in te vullen en op te sturen naar:

  • Per post 

    BioPack - Konijnenboslaan 21, B-8470 Gistel

 

Bij vragen kan je ons ook bellen:

+32 (0)59 42 00 40

De goederen dienen ons in goede staat, volledig, ongeopend en in de originele verpakking te worden bezorgd. Voor producten die beschadigd zijn of gebruikssporen bevatten die verder gaan dan nodig om de werking, kenmerken of aard van het product vast te stellen, ben je aansprakelijk. Wij behouden ons het recht voor om hiervoor kosten in rekening te brengen.

De kosten voor het terugzenden van de goederen komen voor jouw rekening, tenzij wij bij Biopack een fout hebben gemaakt natuurlijk. Contacteer ons indien je wenst dat wij de te retourneren goederen zelf afhalen, dan laten wij je weten hoeveel dit kost.

Hou er ook rekening mee dat bepaalde volumekortingen verrekend zullen worden indien die nu niet meer van toepassing zijn. Bijvoorbeeld als je een volumekorting voor 5 dozen kreeg en je nu 3 dozen terugstuurt.

Heb je een klacht of wil je weten of je recht hebt op retour? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Wat gebeurt er na de retour?

Zodra wij de producten hebben ontvangen in ons eigen magazijn, worden deze gecontroleerd. Elke doos wordt geïnspecteerd om vast te stellen of de inhoud nog correct is verpakt en de dozen onbeschreven zijn. Indien alles voldoet aan onze eisen voor retour, worden de goederen geaccepteerd en zal onze administratie een creditnota opstellen en het saldo terugbetalen.

Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt gevraagd. Voor de terugbetaling zelf worden geen kosten in rekening gebracht.